zondag 11 september 2011

Fietsen en demonstreren !




Vrijdag 9 september. Nadat het huis zijn wekelijkse beurt had gehad, ging ik in de middag met Els een stukje fietsen.Via het Egboetswater waar ik het gesponsorde bankje van de Vrouwen van Nu zag staan, fietsten we naar Medemblik. Daar bekeken we een tentoonstelling maar die viel ons wat tegen. We gingen daarna via Lambertschaag naar het Pannepad en het Blotebienepad en genoten van de omgeving. Wat een tegenwind hadden we, " daar word je sterk van" zei Els toen. Via Hoogwoud en Wognum terug richting Hoorn en daarna ieder zijn kant op, na 60 km was ik weer thuis. Zaterdag 10 september geen fietsritje naar "de Welkomst" maar met een volle auto naar de 50 jarige Zaanse Schans. Daar demonstreerde ik het kantklossen samen met twee kantvriendinnen. We hadden heel veel geluk met het weer en er kwamen veel toeristen van over hele wereld langs. Zij fotografeerden ons en het kantwerk, vooral mijn hoeden waren in de belangstelling. Zondag 11 september stond de TCG-DTS rit op het program. Ik ben alleen van start gegaan en had alles tegenwind via Neck naar Wijde Wormer. Hans kwam wat later en samen gingen we terug. We fietsten door Middelie waar we een foto tentoonstelling van Yvonne Jonkman bekeken. In de kerk van Oosthuizen zagen we de sarcofaag van Etersheim welke in het Markermeer gevonden was. De route werd voor mij 70 km en gelukkig waren we voor de buien weer thuis. Dit waren weer een paar heerlijke dagen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten